انتخاب زبان:

سوالات متداول

توزیع غذای گرم تنها در ظروف یکبار مصرف گیاهی مجاز است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که توزیع غذای گرم تنها در ظروف یکبار مصرف گیاهی مجاز است، هشدار داد: توزیع نذورات در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی پیگرد قانونی دارد.
دکتر احمدرضا فرسار در گفت وگو با ایسنا ادامه داد: همه ساله علاوه بر هماهنگی‌ با مساجد به منظور رعایت نکات بهداشتی بویژه در طبخ غذا به صورت مرتب بر طریقه پخت غذا در مساجد و تکایا و رعایت اصول بهداشتی در آبدارخانه‌ها نظارت صورت می‌پذیرد.

وی با بیان این مطلب که موارد ممنوع در طبخ غذا به صورت مکتوب به این مراکز ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: توزیع غذا باید حتما در ظروفی از جنس سلولز یا ذرت که غیر از مواد پلاستیکی هستند، انجام شود. ریختن غذای گرم تنها در ظروف یکبار مصرف گیاهی مجاز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: توزیع نذورات در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی توسط مساجد و تکایا پیگرد قانونی دارد و علاوه بر آن که جلوی ادامه فعالیت‌ این مراکز گرفته می‌شود امکان ارجاع به مراجع قضایی نیز وجود دارد.

فرسار همچنین درخصوص لزوم برخورداری از کارت معاینه پزشکی برای کسانی که اقدام به طبخ غذا می‌کنند، اظهار کرد: افرادی که برای برگزاری مراسم، آشپز استخدام می‌کنند نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند. البته بازرسان ما نیز این موارد را چک خواهند کرد.

آخرین بروز رسانی در چهارشنبه, 01 خرداد 1392 ساعت 12:24
 

نکات بهداشتی در استفاده از ظروف یکبا ر مصرف

دردرجه نخست استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی - کاغذی و در درجه ی بعد استفاده از ظروف پلاستیکی که از مواد اولیه مناسب و مورد تایید وزارت  بهداشت و درمان ساخته شده باشند در اولویت است .

  • توصیه می شود غذاهایی نظیر سوپ-اش و...ونوشیدنی هایی مثل چای –قهوه دراینگونه ظروف  بویژه از نوع بازیافتی سرو نشود
  • برای تهیه ظروف یکبار مصرف حتما به فروشگاههای معتبر مراجعه کنید
  • از ظروف مارک دار –استاندارد و دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت  استفاده کنید.
  • کیفیت جنس و مرغوبیت آن را در اولویت خرید قرار دهید نه قیمت آنرا ,زیرا ممکن است بعضی انواع این ظروف با قیمت ارزان وارد بازار شود اما دارای کیفیت مناسب نباشد .
  • استفاده ناصحیح از ظروف یکبار مصرف که اغلب پلاستیکی و پلیمری هستند نقش به سزایی در بروز بیماریهای گوارشی از جمله  سر طانهای دستگاه گوارش داشته و روز به روز بیشتر میشود.
آخرین بروز رسانی در چهارشنبه, 01 خرداد 1392 ساعت 12:28
 

نحوه تشخیص انواع ظروف یکبار مصرف از همدیگر

مصرف کنندگان می توانند با مشاهده یک مثلث کوچک که داخل آن ps  یا سایرعلایم ثبت شده، کیفیت ظرف انتخاب شده را کنترل نمایید.

آخرین بروز رسانی در چهارشنبه, 01 خرداد 1392 ساعت 12:28
 

علائم بر روی ظروف يكبار مصرف

پشت ظروف‌ پلي استايرن علامت PS حك شده كه اين علامت براي ظروف PVC نيز همان علامت PVC است. هر دو نوع ظرف شفاف هستند. ظروف پلي‌استايرن خش‌پذير نيست و PVC هم اگر بک نرم‌كننده نزنند، خش‌پذير نيست؛ ضمن‌ اين‌كه هر دو كاملا شكننده هستند. به PVC نيز اگر مواد نرم‌كننده نزنند، شكننده نخواهد بود. همچنين اگر ظروف PVC گرم شوند، در صورت تماس با فلزات به آن‌ها مي‌چسبند. هنگامي كه ظرف نوع PVC را در مقابل شعله آتش نگه مي‌داريم، با شعله زرد مي‌سوزد، اما وقتي كه شعله را دور مي‌كنيم به واسطه اين‌كه ظروف PVC داراي كلر هستند، به سرعت آتش خاموش مي‌شود. در عوض پلي‌استايرن در هنگام سوختن با شعله دوده مي‌كند.

ضرر ظروف يكبار مصرف پلي‌استايرن در هنگام مصرف مواد نوشيدني اسيدي و چرب مانند نوشابه و كاكائو بسيار بيشتر از مصرف چاي داغ است. در شرايطي كه هنوز ضرر انواع ديگر ظروف يكبار مصرف مانند پلي‌اتيلن و پلي‌پروپلين به اثبات نرسيده است، در مورد ويژگي‌هاي آن‌ها مي‌توان گفت كه هر دوي اين نوع ظروف مات بوده و به ترتيب علامتهاي PE و PP پشت آن‌ها حك شده است؛ شكننده نبوده و با شعله آبي و زرد مي‌سوزند و در هنگام سوختن چكه هم مي‌كنند.

آخرین بروز رسانی در چهارشنبه, 01 خرداد 1392 ساعت 12:28
 

برخلاف دستور وزیرنفت؛ پروپان تنی هزاردلار همچنان به باد می رود

انرژی - روزانه چندصد تن پروپان در فلرهای پتروشیمی بندر امام می سوزد ولی با وجود تاکیدهای وزیر نفت، هنوز خبری از آغاز صادرات آن نیست.

آذرجزایری: خبر می رسد که روزانه 1200 تن پروپان با ارزش تقریبی یک میلیون و 200 دلار در فلرهای پتروشیمی بندرامام می سوزد و وقتی صحت آن را از مدیرعامل پتروشیمی بندرامام جویا می شویم مهر تایید به آن می خورد البته این مدیر باسابقه پتروشیمی تاکید می کند که این میزان در هر روز متغیراست و تا آنجا که سعی شود از پروپان تولیدی در مصارف داخلی استفاده می شود.

نظرات

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است ! شما اولین نفر باشید

نظرشما؟

 
 
 
 
نظرشما درباره طراحی و محتوای سایت چیست؟

اخبار و رویدادها:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
 برخلاف دستور وزیرنفت؛ پروپان تنی هزاردلار همچنان به باد می رود

برخلاف دستور وزیرنفت؛ پروپان تنی هزاردلار همچنان به باد می رود

انرژی - روزانه چندصد تن پروپان در فلرهای پتروشیمی بندر امام می سوزد ولی با وجود تاکیدهای وزیر نفت، ...
 قدرتهای آیندۀ اقتصادی جهان کدام کشورها هستند؟

قدرتهای آیندۀ اقتصادی جهان کدام کشورها هستند؟

بحران مالی و اقتصادی که از سال 2007 آغاز شده، به ظاهر قرار نیست پایانی داشته باشد. به خصوص اینکه ن...
 غول اقتصادی جهان پیرتر می‌شود

غول اقتصادی جهان پیرتر می‌شود

جهان - طبق اعلام دفتر ملی آمار چین، نیروی کار این کشور رو به کاهش است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از ...
ظروف یکبار مصرف را مجرم جلوه ندهید!

ظروف یکبار مصرف را مجرم جلوه ندهید!

آنچه را باید در مورد نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف، در فرهنگ مردم اصلاح کنیم، به عنوان "جرم" برای ...

تماس با ما:

آدرس : تهران-م راه آهن خ بهداری(ابتدای خ کارگر) پ 81

تلفن:2 الی 51 69 68 55 021

ایمیل:info@parsaplast.com

اشتراک در خبرنامه:

نام:

ایمیل: