انتخاب زبان:

ظروف یکبار مصرف را مجرم جلوه ندهید!

آنچه را باید در مورد نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف، در فرهنگ مردم اصلاح کنیم، به عنوان "جرم" برای این ظروف جلوه ندهیم.

 

 

مهندس احمدعلی ساعت نیا مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه صنایع پلاستیک در برنامه رادیویی که درخصوص ظروف یکبار مصرف گفت و گو می شد(7بهمن ماه 1393 از شبکه رادیو اقتصاد پخش شد)، ضمن دفاع از صنعت ظروف یکبار مصرف و توصیف آنها به عنوان یکی از محصولاتی که اتفاقا برای حفاظت از محیط زیست در جهان غرب توسعه داده شده و ضمن تاکید بر اینکه به جای ارایه اطلاعات غلط به مردم، صدا و سیما باید فرهنگ مردم را برای نوع برخورد با ظروف یکبار مصرف متحول کند، در پاسخ به پرسش مجری برنامه در رابطه با توصیه ای برای مسوولان صنعت،  از ضرورت نگارش یک "منشور تولید" سخن گفت.

وی گفت: آسیب محیط زیست با ظروف یکبار مصرف به فرهنگ مصرف مردم بر می گردد؛ آنچه را باید در مورد نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف، در فرهنگ مردم اصلاح کنیم، به عنوان "جرم" برای این ظروف جلوه ندهیم. در جهان با سلامت مردم به هیچ وجه شوخی ندارند چون هزینه ی بسیاری دارد، هنوز در معروفترین خطوط هواپیمایی از لیوان های پلی استایرنی شفاف و فوم استفاده می شود. ما که نمی توانیم ادعا کنیم از جهان غرب در این زمینه ها پیشرفته تریم!

مهندس ساعت نیا در رابطه با پرسش کارشناس برنامه مبنی بر اینکه متولی تدوین استانداردها برای پلاستیک ها چه ارگانی است، پاسخ گفت: استاندارد برای بخش پلاستیک ها با وجود اینکه صنعت پیشرفته ای هم هست، در کمترین حد، موجود است. تا جایی که می دانم تعریف خاص و مشخصی برای وظایف و مسوولیت های حوزه ی بازرسی های اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو وجود ندارد؛ گاهی هردو دخالت می کنند و گاهی هردو دخالت نمی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در بحث مواد اولیه ظروف یکبار مصرف، اتفاقا باید گفت که مقدار آزاد شدن منومر استایرن از پلی استایرن تولید داخل کشور از بسیاری از موادهای تولیدی دیگر کشورهای جهان کمتر است.

مهندس ساعت نیا در رابطه با توصیه ای برای حل مشکلات تولید چنین اظهار نظر کرد:" بنده به کار آقای نعمت زاده اعتقاد دارم و برای این وزارت دو توصیه دارم. اول) تشکیل کار گروه یا کلاس های کارآموزی برای آموزش فوت و فن های پنهان صنایع مختلف و در اینجا، صنعت پلاستیک به مدیران صنایع و دوم) تجمیع کلیه قوانینی که سد راه صنعت است و استخراج عصاره آن به عنوان یک "منشور تولید" برای آنکه در اختیار حدود 24 نهادی گذاشته شود که هرکدام با مقررات خاص خود به سراغ صنعت رفته و سد راه آن می شوند.

نظرات

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است ! شما اولین نفر باشید

نظرشما؟

 
 
 
 
 
نظرشما درباره طراحی و محتوای سایت چیست؟

اخبار و رویدادها:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
 برخلاف دستور وزیرنفت؛ پروپان تنی هزاردلار همچنان به باد می رود

برخلاف دستور وزیرنفت؛ پروپان تنی هزاردلار همچنان به باد می رود

انرژی - روزانه چندصد تن پروپان در فلرهای پتروشیمی بندر امام می سوزد ولی با وجود تاکیدهای وزیر نفت، ...
 قدرتهای آیندۀ اقتصادی جهان کدام کشورها هستند؟

قدرتهای آیندۀ اقتصادی جهان کدام کشورها هستند؟

بحران مالی و اقتصادی که از سال 2007 آغاز شده، به ظاهر قرار نیست پایانی داشته باشد. به خصوص اینکه ن...
 غول اقتصادی جهان پیرتر می‌شود

غول اقتصادی جهان پیرتر می‌شود

جهان - طبق اعلام دفتر ملی آمار چین، نیروی کار این کشور رو به کاهش است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از ...
ظروف یکبار مصرف را مجرم جلوه ندهید!

ظروف یکبار مصرف را مجرم جلوه ندهید!

آنچه را باید در مورد نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف، در فرهنگ مردم اصلاح کنیم، به عنوان "جرم" برای ...

تماس با ما:

آدرس : تهران-م راه آهن خ بهداری(ابتدای خ کارگر) پ 81

تلفن:2 الی 51 69 68 55 021

ایمیل:info@parsaplast.com

اشتراک در خبرنامه:

نام:

ایمیل: